Θάνατος Μάγδας Πασβούρη: «Ηταν ένας άγγελος, δεν είπε ποτέ “όχι”»

Θάνατος Μάγδας Πασβούρη: «Ηταν ένας άγγελος, δεν είπε ποτέ “όχι”»

Η αιφνίδια απώλεια της ιατρού του ΕΚΑΒ Μυτιλήνης Μάγδας Πασβούρη συγκλόνισε φίλους και συναδέλφους

3' 12" χρόνος ανάγνωσης
Φόρτωση Text-to-Speech...

«Ηταν σαν να κλονίστηκε ο ουρανός». Με αυτά τα λόγια ο διασώστης του ΕΚΑΒ Μυτιλήνης Χρήστος Πολύμος περιγράφει την απρόσμενη απώλεια της συναδέλφου του Μάγδας Πασβούρη, η οποία πέθανε στις 23 Ιουνίου σε ηλικία 36 ετών, λίγες ημέρες μετά τη γέννηση της κόρης της. «Δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει. Η υπηρεσία είναι βουβή, τα πράγματά της είναι ακόμη εδώ. Δεν μπορούμε να δεχθούμε ότι δεν θα επιστρέψει στο πόστο της, να πάρει το βαλιτσάκι της και να βγούμε μαζί για το επόμενο περιστατικό».

Η ιατρική κοινότητα στη Λέσβο δεν έχει ακόμη απαντήσεις για τον αιφνίδιο θάνατο της 36χρονης. Δεν μπορούν να εξηγήσουν πώς κατέρρευσε ο οργανισμός της και περιμένουν το επίσημο πόρισμα της νεκροψίας – νεκροτομής. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Βοστάνειου Νοσοκομείου, η 36χρονη ιατρός του ΕΚΑΒ γέννησε την Παρασκευή 19 Ιουνίου το απόγευμα με μη επεμβατικό τοκετό, στην 39η εβδομάδα. Το πρωί του Σαββάτου φέρεται να ανέβασε δέκατα και το απόγευμα της ίδιας ημέρας πιο υψηλό πυρετό. Τις επόμενες ημέρες παρουσίασε επιπλοκές και το πρωί της Δευτέρας 22 Ιουνίου μεταφέρθηκε στη ΜΕΘ. Δεν διασωληνώθηκε άμεσα. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», μπορούσε ακόμη να επικοινωνήσει και να υποστηρίξει η ίδια την αναπνοή της.

Την Τρίτη η κατάστασή της χειροτέρεψε, βρέθηκε θέση στη ΜΕΘ στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» και πραγματοποιήθηκε η διακομιδή της στην Αθήνα. Υπέστη ανακοπή και, παρά τις προσπάθειες επαναφοράς, όταν έφθασε στο νοσοκομείο διαπιστώθηκε ο θάνατός της.

«Ηταν ένας άγγελος. Ανέβασε δέκα επίπεδα πάνω το ΕΚΑΒ Μυτιλήνης. Δεν είπε ποτέ “όχι”, δεν άκουγες από εκείνη “δεν μπορώ”. Και έξι μηνών έγκυος ήταν πάνω στο ασθενοφόρο. Πάντα εξυπηρετούσε με χαμόγελο», λέει στην «Κ» ο Γιώργος Καυλακώνης, επιχειρησιακός υπεύθυνος στο ΕΚΑΒ Βορείου Αιγαίου. «Δεν μας είχε αναφέρει κάποια επιπλοκή στην εγκυμοσύνη της, κάποιο άλλο πρόβλημα. Ολα κυλούσαν κατ’ ευχήν. Κάποιοι συνάδελφοι είχαν μιλήσει μαζί της μετά τη γέννηση της κόρης της και τους είχε πει ότι όλα πήγαν καλά», προσθέτει ο κ. Πολύμος.

Η ιατρική κοινότητα στη Λέσβο δεν έχει ακόμη απαντήσεις για τον θάνατό της. Δεν μπορούν να εξηγήσουν πώς κατέρρευσε ο οργανισμός της και περιμένουν το επίσημο πόρισμα της νεκροψίας – νεκροτομής.

Προτού στελεχώσει το ΕΚΑΒ Μυτιλήνης, η Μάγδα Πασβούρη εργαζόταν στο τμήμα επειγόντων περιστατικών στο νοσοκομείο του νησιού. Συνάδελφοί της στο ΕΚΑΒ λένε ότι η 36χρονη είχε καλύψει τον τελευταίο ενάμιση χρόνο μια σημαντική θέση που έμενε κενή για μεγάλο χρονικό διάστημα, μετά τον θάνατο του προκατόχου της.

Ο προκάτοχος

Προηγούμενος ιατρός του ΕΚΑΒ Μυτιλήνης ήταν ο Μαγκέντ Σαφάντι. Γεννήθηκε στην Παλαιστίνη και ήρθε στην Ελλάδα αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές Ιατρικής και έλαβε την ειδικότητα του γενικού χειρουργού στη Ρουμανία. Στις 11 Φεβρουαρίου 2003 ο Σαφάντι σκοτώθηκε όταν κατέπεσε ανοιχτά της Ικαρίας ελικόπτερο του ΕΚΑΒ στο οποίο επέβαινε. Και τα τέσσερα μέλη του πληρώματος έχασαν τη ζωή τους σε εκείνο το δυστύχημα. Το ελικόπτερο θα διακόμιζε στο νοσοκομείο της Σάμου μια ασθενή με διάγνωση γαστρορραγίας. Δεν πρόφτασε, όμως, να προσγειωθεί. Σε απόσταση περίπου δύο ναυτικών μιλίων από το ελικοδρόμιο της Ικαρίας, χάθηκε από τα ραντάρ. Αργότερα εντοπίστηκαν τα συντρίμμια του. Ο Παλαιστίνιος γιατρός ήταν 47 ετών.

Ο κ. Καυλακώνης λέει ότι οι προκηρύξεις που έβγαιναν έκτοτε για την κάλυψη της θέσης στη Μυτιλήνη κατέληγαν άγονες. Εκτιμά ότι ένας από τους λόγους για τους οποίους δεν μπορούσε να καλυφθεί η θέση ήταν οι δυσκολίες της νησιωτικότητας, αλλά και η αντίληψη που μπορεί να επικρατεί σε μερίδα της ιατρικής κοινότητας σε σχέση με τις απαιτήσεις του πόστου. «Το ΕΚΑΒ δεν έχει τη δουλειά των επειγόντων σε ένα νοσοκομείο, είναι πρωτοβάθμια φροντίδα στον δρόμο. Στο νοσοκομείο υπάρχουν και ο τραυματιοφορέας, οι νοσηλευτές, οι εξετάσεις. Στο ασθενοφόρο είσαι εσύ και το περιστατικό. Οταν ξεκίνησε η Μάγδα, είδε πώς είναι η δουλειά και την αγάπησε», προσθέτει.

«Αντιμετώπιζε κάθε περιστατικό επαγγελματικά και ανθρώπινα, ήταν πάνω από τον ασθενή. Ηταν δοτική», θυμάται ο κ. Πολύμος. «Αναμένουμε το πόρισμα για τον θάνατό της. Θα διαφωτίσει την κατάσταση, να γνωρίζει και ο ιατρικός κόσμος τι συνέβη».

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή

Editor’s Pick

ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΕΣ

MHT