Προειδοποίηση του Ιράν κατά «παρεμβάσεων» στον έλεγχο των Στενών του Ορμούζ

Προειδοποίηση του Ιράν κατά «παρεμβάσεων» στον έλεγχο των Στενών του Ορμούζ

Ο υπουργός Εξωτερικών του Ιράν, Αμπάς Αραγκτσί, προειδοποίησε πως κάθε παρέμβαση στη διαχείριση από την Τεχεράνη του Ορμούζ ενέχει τον κίνδυνο να «αυξήσει τις εντάσεις» στην περιοχή.

2' 22" χρόνος ανάγνωσης

Ο υπουργός Εξωτερικών του Ιράν, Αμπάς Αραγκτσί, προειδοποίησε σήμερα, Κυριακή, έπειτα από τρεις ημέρες αναζωπύρωσης των εχθροπραξιών, πως κάθε παρέμβαση στη διαχείριση από την Τεχεράνη των Στενών του Ορμούζ, εκτός του πλαισίου που προβλέπει το πρωτόκολλο συνεννόησης με την Ουάσιγκτον, ενέχει τον κίνδυνο να «αυξήσει τις εντάσεις» στην περιοχή.

Η Τεχεράνη και η Ουάσιγκτον αλληλοκατηγορούνται για παραβιάσεις της εκεχειρίας που προβλέπεται στο πρωτόκολλο συμφωνίας, το οποίο υπογράφηκε τη 17η Ιουνίου, σε σχέση με τον έλεγχο των στρατηγικής σημασίας Στενών του Ορμούζ.

Τα Στενά, οδός ναυσιπλοΐας, μήκους περίπου 30 χλμ, που χωρίζει το Ιράν και το Ομάν, άνοιξαν ξανά τη 17η Ιουνίου, όμως η Τεχεράνη έχει επιτρέψει μονάχα έναν διάδρομο διέλευσης, κατά μήκος των ακτών της, και απειλεί να πλήξει κάθε πλοίο που δεν συμμορφώνεται.

Οι εχθροπραξίες επαναλήφθηκαν σταδιακά από την Πέμπτη, αφότου το Ομάν ανακοίνωσε ότι ανοίγει εναλλακτική διαδρομή ναυσιπλοΐας, παρουσιάζοντας το μέτρο αυτό ως πρωτοβουλία που ανέλαβε σε συνεργασία με τον ΟΗΕ προκειμένου να απομακρύνει τους ναυτικούς και τα πλοία που έχουν αποκλειστεί.

Λίγο μετά, φορτηγό πλοίο που διέπλευσε από τα Στενά εκτός του πλαισίου αυτής της πρωτοβουλίας επλήγη από «βλήμα άγνωστης προέλευσης».

Η επίθεση αποδόθηκε στο Ιράν από τις ΗΠΑ, οι οποίες έπληξαν το ιρανικό έδαφος, προκαλώντας την απάντηση της Τεχεράνης εναντίον αμερικανικών θέσεων ιδίως στο Μπαχρέιν.

Ανάλογο σκηνικό επαναλήφθηκε χθες, αφού ένα πετρελαιοφόρο επλήγη από βλήμα άγνωστης προέλευσης. Στρατιωτικές υποδομές του Ιράν δέχθηκαν επίθεση από την αμερικανική πολεμική αεροπορία και η Τεχεράνη εξαπέλυσε αντίποινα σήμερα με πυραύλους και ντρόουν προς το Κουβέιτ και το Μπαχρέιν.

Το Ιράν είναι αποφασισμένο να «υπερασπιστεί την εθνική κυριαρχία του», διαβεβαίωσε το υπουργείο Εξωτερικών της χώρας, καταδικάζοντας τα αμερικανικά πλήγματα «εναντίον εγκαταστάσεων επιτήρησης και ελέγχου στις νότιες ακτές».

Το Κουβέιτ καταδίκασε τις «απεχθείς και επαναλαμβανόμενες επιθέσεις» του Ιράν, οι οποίες «υπονομεύουν» τις προσπάθειες τερματισμού του πολέμου στη Μέση Ανατολή, κάνοντας λόγο για «κατάφωρη παραβίαση» της κυριαρχίας του.

Στο Μπαχρέιν, όπου οι σειρήνες συναγερμού ήχησαν δύο φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας, ο στρατός ανακοίνωσε ότι «αναχαίτισε και κατέστρεψε βλήματα που χρησιμοποιήθηκαν στις ιρανικές επιθέσεις».

«Καμία άλλη χώρα»

«Κανένας άλλoς οργανισμός και καμία άλλη χώρα» εκτός του Ιράν δεν είναι «υπεύθυνοι» για τη διαχείριση των Στενών, σημείωσε σήμερα ο επικεφαλής της ιρανικής διπλωματίας Αμπάς Αραγκτσί.

«Σε συμφωνία με το πρωτόκολλο συνεννόησης (…) κάθε παρέμβαση» στη διαχείριση των Στενών θα οδηγήσει «σε καθυστερήσεις στην επαναλειτουργία του και θα αυξήσει τις εντάσεις, όπως έχουμε διαπιστώσει αυτές τις δύο νύχτες», προειδοποίησε κατά τη διάρκεια επίσημης επίσκεψης στη Βαγδάτη.

Οι Φρουροί της Επανάστασης, ο ιδεολογικός στρατός της Ισλαμικής Δημοκρατίας, υπογράμμισαν πως «ελήφθησαν μέτρα» για τον έλεγχο της κυκλοφορίας στα Στενά. «Από εδώ και στο εξής, τα πλοία που παραβαίνουν τους κανόνες θα αντιμετωπίζονται με αυξημένη αυστηρότητα», προειδοποίησαν.

Ο Αμπάς Αραγκτσί τάχθηκε επίσης υπέρ της εφαρμογής πλαισίου ασφαλείας που θα περιλαμβάνει «όλες τις χώρες της περιοχής και χωρίς την παρουσία ούτε την παρέμβαση εξωτερικής χώρας».

Πηγή: AFP, ΑΠΕ – ΜΠΕ

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή

Editor’s Pick

ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΕΣ

MHT