Ιράν κατά ΗΠΑ και χωρών του Κόλπου: «Παρεμβατική και προκλητική» η κοινή τους δήλωση

Ιράν κατά ΗΠΑ και χωρών του Κόλπου: «Παρεμβατική και προκλητική» η κοινή τους δήλωση

«Η ασφάλεια στην περιοχή μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω συνεργασίας χωρίς ξένη παρέμβαση», ανακοίνωσε το ιρανικό υπουργείο Εξωτερικών.

1' 24" χρόνος ανάγνωσης

Το Ιράν επέκρινε την κοινή δήλωση των Ηνωμένων Πολιτειών και του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου, τονίζοντας ότι περιέχει «παρεμβατικές, ανεύθυνες και προκλητικές θέσεις».

Σύμφωνα με ανακοίνωσε του ιρανικού υπουργείου Εξωτερικών, που επικαλείται το Reuters, η στρατιωτική παρουσία των ΗΠΑ στον Περσικό Κόλπο αποτελεί πηγή ανασφάλειας και διχασμού στην περιοχή.

Η Τεχεράνη επανέλαβε επίσης τη θέση της ότι η ναυσιπλοΐα στο Στενό του Ορμούζ θα πρέπει να ρυθμίζεται σε συνεργασία με το Ομάν, βάσει όρων μνημονίου συνεργασίας (MoU) που έχει συναφθεί με τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Κάλεσε ακόμη, τα κράτη του Κόλπου να αποτρέψουν τη χρήση του εδάφους τους για μελλοντικές επιθέσεις εναντίον του.

Επίσης, στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι η ασφάλεια στην περιοχή μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω συνεργασίας και χωρίς ξένη παρέμβαση.

Παράλληλα, σε περιοδεία του σε μοναρχίες του Κόλπου, αφοσιωμένους συμμάχους των ΗΠΑ, ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο προσπάθησε αυτή την εβδομάδα να καθησυχάσει τους συνομιλητές του, καθώς η Ουάσιγκτον και η Τεχεράνη άρχισαν την περασμένη εβδομάδα συνομιλίες στην Ελβετία με σκοπό να καταλήξουν σε διαρκή επίλυση της σύγκρουσης, μετά την υπογραφή τη 17η Ιουνίου «μνημονίου κατανόησης».

«Μολονότι θέλουμε συμφωνία, δεν θέλουμε συμφωνία με οποιοδήποτε τίμημα», τόνισε ο επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας στο Μπαχρέιν, απευθυνόμενος στους ομολόγους του των κρατών του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου.

Αναφερόταν ειδικά στην κατάσταση στα Στενά του Ορμούζ, αγκάθι στις συνομιλίες των δύο πλευρών: το Ιράν έχει σκοπό να εισπράττει «τέλη» για «υπηρεσίες» που σχετίζονται με τη διέλευση, που δεν υπήρχαν πριν από τον πόλεμο – η Ουάσιγκτον εναντιώνεται.

Η θαλάσσια οδός, πλάτους κάπου 30 χιλιομέτρων, ανάμεσα στο Ιράν και το Ομάν, χαρακτηρίζεται στρατηγικής σημασίας, καθώς από αυτήν διερχόταν το 20% των υδρογονανθράκων που καταναλώνονται παγκοσμίως πριν από τον πόλεμο.

Πηγή: Reuters

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή

Editor’s Pick

ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΕΣ

MHT