Σε φυλάκιση επτά χρόνων για δωροδοκία καταδικάστηκε η πρώην πρώτη κυρία της Νότιας Κορέας, Κιμ Κέον Χι.
Η 53χρονη Κιμ κρίθηκε ένοχη για την αποδοχή «πολύτιμων μετάλλων μεγάλης αξίας» ως αντάλλαγμα για ευνοϊκή μεταχείριση σε διορισμούς προσωπικού, σύμφωνα με την απόφαση δικαστηρίου.
Οπως ανέφερε η έδρα, «δέχτηκε χωρίς δισταγμό αντικείμενα αξίας που ο μέσος πολίτης θα δυσκολευόταν να αποκτήσει σε ολόκληρη τη ζωή του».
Τον Απρίλιο, η Κιμ είχε καταδικαστεί σε τέσσερα χρόνια φυλάκισης για μετοχών και δωροδοκία.
Τον Δεκέμβριο της απαγγέλθηκαν επιπλέον κατηγορίες, μεταξύ των οποίων η αποδοχή κοσμημάτων συνολικής αξίας 103 εκατομμυρίων γουόν (67.000 δολαρίων). Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονταν ένα περιδέραιο Van Cleef & Arpels, μια καρφίτσα Tiffany και σκουλαρίκια Graff, τα οποία της χάρισε μεγιστάνας του κατασκευαστικού κλάδου το 2022. Ως αντάλλαγμα, προσφέρθηκε να εξασφαλίσει μια θέση για τον γαμπρό του.
Η Κιμ κρίθηκε επίσης ένοχη για την αποδοχή ενός χρυσού ειδωλίου χελώνας αξίας 2,65 εκατομμυρίων γουόν από έναν πολιτικό και ενός ρολογιού χειρός Vacheron Constantin αξίας 39 εκατομμυρίων γουόν από έναν επιχειρηματία του κλάδου των «ρομποτικών σκύλων».
Ο σύζυγός της και πρώην πρόεδρος, Γιουν Σουκ Γέολ επίσης εκτίει ποινή φυλάκισης, καθώς καθαιρέθηκε πέρυσι από το αξίωμά του μετά την κήρυξη στρατιωτικού νόμου, το 2024.
Πηγή: Reuters, AFP

