Βενετία: Ο δήμαρχος σκοπεύει να αυξήσει το τέλος εισόδου για τους τουρίστες στα 50 ευρώ

Βενετία: Ο δήμαρχος σκοπεύει να αυξήσει το τέλος εισόδου για τους τουρίστες στα 50 ευρώ

Ο νέος δήμαρχος της πόλης ανέφερε ότι η πρόταση στοχεύει στην περαιτέρω αποθάρρυνση αφίξεων «σε περιόδους αυξημένης τουριστικής πίεσης»

1' 34" χρόνος ανάγνωσης

Ο νέος δήμαρχος της Βενετίας δήλωσε ότι σκοπεύει να αυξήσει το αμφιλεγόμενο τέλος εισόδου για τους ημερήσιους επισκέπτες της πόλης έως και στα 50 ευρώ.

Ο Σιμόνε Βεντουρίνι, που εξελέγη δήμαρχος στα τέλη Μαΐου, ανέφερε ότι η πρόταση στοχεύει στη μείωση των αφίξεων «σε περιόδους αυξημένης τουριστικής πίεσης».

Το 2024, η Βενετία έγινε η πρώτη τουριστική πόλη στον κόσμο που επέβαλε «χρέωση εισόδου», εισάγοντας ένα τέλος 5 ευρώ για 29 ημέρες υψηλής επισκεψιμότητας, μεταξύ Απριλίου και Ιουλίου.

Παρότι το σχέδιο είχε μικρό αντίκτυπο στον αριθμό των επισκεπτών, απέφερε 2,4 εκατομμύρια ευρώ στα ταμεία της πόλης κατά τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του – πολύ περισσότερα από όσα αναμένονταν. Οι Αρχές της Βενετίας εξακολουθούν να πιστεύουν ότι μακροπρόθεσμα θα συμβάλει στην αντιμετώπιση του υπερτουρισμού που πλήττει την πόλη, η οποία αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.

Κατά την προεκλογική του εκστρατεία, ο Βεντουρίνι δεσμεύτηκε να αυξήσει το τέλος σε ένα εύρος από 30 έως 50 ευρώ, ανάλογα με τις ημερομηνίες.

Οπως δήλωσε, το δημοτικό συμβούλιο εξετάζει μια πρόταση που σκοπεύει να καταθέσει στην κυβέρνηση, ζητώντας άδεια να αυξήσει το τέλος εισόδου «σε συγκεκριμένες ημέρες και όταν ξεπερνιούνται ορισμένα όρια κρατήσεων».

Το τέλος καταβάλλεται ηλεκτρονικά και σε αντάλλαγμα οι επισκέπτες λαμβάνουν έναν κωδικό QR, τον οποίο πρέπει να επιδεικνύουν στους ελεγκτές που περιπολούν στα κύρια σημεία εισόδου της πόλης.

Ο Βεντουρίνι δήλωσε: «Το τέλος εισόδου είναι αυτή τη στιγμή το μοναδικό αποτελεσματικό εργαλείο για τον έλεγχο του καθημερινού αριθμού επισκεπτών. Γι’ αυτό εργαζόμαστε πάνω σε μια πρόταση ώστε να γίνει πιο αποτελεσματικό τις ημέρες υψηλής κίνησης, με στόχο να βρεθεί μια νέα ισορροπία ανάμεσα στις ανάγκες των κατοίκων, των εργαζομένων και των επισκεπτών».

Πρόσθεσε, δε, ότι τα έσοδα από το τέλος θα χρησιμοποιηθούν «για τη χρηματοδότηση των δημοτικών υπηρεσιών και τη στήριξη της συντήρησης και της προστασίας μιας μοναδικής πόλης, χτισμένης πάνω στο νερό, της οποίας το ετήσιο κόστος ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια ευρώ».

Με πληροφορίες του Guardian

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή

Editor’s Pick

ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΕΣ

MHT