Ξεκάθαρος ήταν ο Αντώνης Ψαρόπουλος αναφορικά με την αιτιώδη συνάφεια μεταξύ της μετάταξης του σταθμάρχη και της πολύνεκρης σύγκρουσης των αμαξοστοιχιών στα Τέμπη το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου του 2023.
Ο κ. Ψαρόπουλος, πατέρας της 20χρονης Μάρθης, τοποθετήθηκε στη σημερινή συνεδρίαση του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Λάρισας στη δίκη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ως συνήγορος συγγενών θυμάτων, επί της χθεσινής εισαγγελικής πρότασης για τους παρισταμένους προς υποστήριξη της κατηγορίας.
Η πρόταση της εισαγγελέως ήταν να μη γίνουν δεκτές οι παραστάσεις για την υποστήριξη της κατηγορίας που αφορούν το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος, για το οποίο κατηγορούνται τρεις από τους συνολικά 36 κατηγορούμενους.
Οι κατηγορούμενοι το 2022 ως μέλη της επιτροπής που εξέταζε τις αιτήσεις μετάταξης για τη θέση του σταθμάρχη είχαν ανάψει το «πράσινο φως» για τον σταθμάρχη της βραδινής βάρδιας, ενώ ο τότε πρόεδρος του ΟΣΕ επικύρωσε τη μετάταξη με την υπογραφή του.
«Είναι άρρηκτα συνδεδεμένη η παράνομη μετάταξη του σταθμάρχη με τον θάνατο των ανθρώπων μας», υποστήριξε ο κ. Ψαρόπουλος τονίζοντας πως οι κατηγορούμενοι δεν είχαν σκοπό μόνο το παράνομο όφελος στον σταθμάρχη, αλλά με την ίδια πράξη αποδέχτηκαν το ενδεχόμενο να επιφέρει δυσάρεστες ή ζημιογόνες καταστάσεις.
Πρόσθεσε επίσης πως οι κατηγορούμενοι γνώριζαν την κρισιμότητα της θέσης του σταθμάρχη, την απουσία συστημάτων ασφαλείας στο επίδικο κομμάτι του σιδηροδρομικού δικτύου και ότι δεν συνέτρεχαν οι προϋποθέσεις στο πρόσωπο του συγκεκριμένου.
«Αδιαφόρησαν για τις συνέπειες της επιλογής τους», τόνισε ο κ. Ψαρόπουλος.
Κλείνοντας ανέφερε πως το δικαστήριο μπορεί να επιφυλαχθεί για την απόφασή του σχετικά με τις δηλώσεις για την παράβαση καθήκοντος αφού ολοκληρωθεί η αποδεικτική διαδικασία.
Θυμίζουμε πως σύμφωνα με το κατηγορητήριο η μετάταξη του σταθμάρχη έγινε σε παράβαση του ορίου της ηλικίας που είχε τεθεί στην αρχική προκήρυξη του ΟΣΕ στο πλαίσιο της διαδικασίας κινητικότητας.
Στη συνέχεια, ο κ. Ψαρόπουλος αναφέρθηκε και στην παράσταση του ελληνικού Δημοσίου εις βάρος των τριών σταθμαρχών απογευματινής – βραδινής βάρδιας και του τότε προϊσταμένου του Τμήματος Επιθεώρησης Λάρισας της Υπηρεσίας Υποστήριξης Κυκλοφορίας (σιδηροδρόμων) Κεντρικής και Νοτίου Ελλάδος, χαρακτηρίζοντάς την «ελλειμματική» και «προσχηματική» με στόχο να ρίξει την ευθύνη αποκλειστικά στον ανθρώπινο παράγοντα.
Να σημειωθεί πως η εισαγγελέας χθες είχε προτείνει να μη γίνει δεκτή η παράσταση του ελληνικού Δημοσίου και του σωματείου μηχανοδηγών Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης, αλλά να γίνουν δεκτές οι παραστάσεις των Δικηγορικών Συλλόγων μόνο για το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών.
Η συνεδρίαση είναι σε εξέλιξη με τις τοποθετήσεις συνηγόρων επί της εισαγγελικής πρότασης.

