ΤΟ ΘΕΜΑ
Ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Νικόλας Φαραντούρης κινητοποιήθηκε με αφορμή τη διαφαινόμενη προμήθεια κινητήρων της General Electric από την Τουρκία για το εγχώριας σχεδίασης και ανάπτυξης μαχητικό ΚΑΑΝ. Εστειλε, για την ακρίβεια, επιστολή προς τον πρόεδρο και τον επικεφαλής της μειοψηφίας της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ, τους Μπράιαν Μαστ και Γκρέγκορι Μικς. Στην επιστολή του ο κ. Φαραντούρης αναφέρεται στη στάση της Τουρκίας στην περιοχή και ζητάει από το Κογκρέσο να μην επιτρέψει την ανατροπή των ισορροπιών στη Μεσόγειο. Βέβαια, ο κ. Μικς είναι από τους πιο ενεργούς αντιπάλους των προσπαθειών του Ντόναλντ Τραμπ να επανεξοπλίσει την Τουρκία, αλλά το πραγματικό ερώτημα είναι αν μπορεί να γίνει κάτι ή απλά το συζητάμε χάριν και μόνο της συζήτησης. Θα μάθουμε σύντομα.
Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ
Η «έκρηξη» κομμάτων τις τελευταίες εβδομάδες και το ενδεχόμενο να προκύψουν και άλλα έχει δημιουργήσει πίεση στον αντιπολιτευτικό χώρο. Ετσι, ο Κυριάκος Βελόπουλος της Ελληνικής Λύσης, εκτός από την κυβέρνηση την οποία επικρίνει διαρκώς από τα δεξιά, περιέλαβε τώρα και τους «νεοεμφανιζόμενους». Μιλώντας στην τηλεόραση του ΑΝΤ1, ο κ. Βελόπουλος είπε για τον κ. Τσίπρα τα εξής: «Οταν αποτυγχάνεις σε ένα ύψιστο αξίωμα, γιατί ήταν πρωθυπουργός, πας σπίτι σου, βρε αδελφέ. Το να είσαι άνεργος και να ζητάς να σώσεις εμένα που εργάζομαι από τα 22 και έχω εταιρείες από τα 27, είναι πρόστυχο με την αρχαιοελληνική έννοια». Τώρα τι ακριβώς σημαίνει «πρόστυχο με την αρχαιοελληνική έννοια», καλό είναι να το εξηγήσει ο κ. Βελόπουλος, ο οποίος επιχείρησε να τη βγει από τα δεξιά (κομματάκι δύσκολο) και στη Μαρία Καρυστιανού. «Δεν έχω ακούσει θέσεις· όσο δεν ακούω θέσεις δεν μπορώ να κάνω κριτική. Οταν λέει ότι είμαι υπέρ του γάμου των ομοφύλων, εγώ είμαι απέναντι. Εχει λόγο που άγεται και φέρεται, φεύγει ο ένας και ο άλλος», ανέφερε ο κ. Βελόπουλος.
ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ
Σας είχα ενημερώσει για την επίσκεψη του υφυπουργού Εξωτερικών για την οικονομική διπλωματία Χάρη Θεοχάρη (φωτογραφία) στο Γκντανσκ της Πολωνίας, όπου επί διήμερο (25 και 26 Ιουνίου) διεξήχθη η Διεθνής Διάσκεψη για την Ανασυγκρότηση της Ουκρανίας. Ο κ. Θεοχάρης υπέγραψε από κοινού με την υφυπουργό Ανάπτυξης Κοινοτήτων και Εδαφών της Ουκρανίας Αλόνα Σκρουμ ένα μνημόνιο με στόχο την ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας για την ανάκαμψη και ανασυγκρότηση της Ουκρανίας. Πληροφορούμαι ότι υπεγράφησαν και συμφωνίες από ελληνικές εταιρείες με τον ουκρανικό κολοσσό Ναφτογκάζ, που υπό συνθήκες μπορεί να αγγίξουν και το 1,5 δισ. ευρώ, για την υποστήριξη της Ουκρανίας σε μπαταρίες, φωτοβολταϊκά, αντλίες νερού και άλλα είδη που συνδέονται με τη δυνατότητα της χώρας να παράγει χρήσιμη ενέργεια και να την αποθηκεύει. Οι συμφωνίες αυτές θα υλοποιηθούν άμεσα, προτού, δηλαδή, λήξει ο πόλεμος, καθώς αφορούν λύσεις που δίνουν απάντηση σε τρέχουσες ανάγκες που δημιουργούν οι βομβαρδισμοί. Ο κ. Θεοχάρης ήταν εξουσιοδοτημένος από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να υπογράψει για λογαριασμό της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη και τέσσερα μνημόνια συνεργασίας, μεταξύ άλλων για τις εργασίες συντήρησης και επιδιόρθωσης της Μονής της Λαύρας των Σπηλαίων στην όχθη του Δνείπερου στο Κίεβο, που υπέστη πρόσφατα ζημιές από ρωσικούς βομβαρδισμούς. Μάλιστα, μία από αυτές τις συμφωνίες προβλέπει και την εκπαίδευση Ουκρανών συντηρητών στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων στην Ελλάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μνημόνια αυτά ήταν έτοιμα εδώ και αρκετό καιρό, ο κ. Θεοχάρης είχε τρέξει αρκετά για την υλοποίησή τους, ωστόσο είχαν «παγώσει» λόγω της υπόθεσης του ναυτικού drone. Η απολογία των Ουκρανών τα ξεμπλόκαρε.
Ο ΤΟΠΟΣ
Μετά την παρουσίαση των πρώτων εθελοντριών στον Στρατό Ξηράς προκειμένου να υπηρετήσουν τη θητεία τους, ήλθε και η ώρα της ορκωμοσίας τους, στο Κέντρο Εκπαίδευσης Υλικού Πολέμου στη Λαμία. Στην τελετή παρέστη ο υφυπουργός Εθνικής Αμυνας Θανάσης Δαβάκης, ενώ παρευρέθη και ο αρχηγός ΓΕΣ Γιώργος Κωστίδης, καθώς και άλλα στελέχη του Στρατού Ξηράς.
Η ΑΤΑΚΑ
«Η σημερινή ημέρα φέρει έναν βαθύ, ιστορικό συμβολισμό. Για πρώτη φορά, Ελληνίδες, επιλέγοντας εθελοντικά τον δρόμο της στρατιωτικής θητείας, στέκονται δίπλα στους άνδρες συναδέλφους τους, δίνοντας τον ίδιο ιερό όρκο πίστης στην πατρίδα», επισήμανε ο κ. Δαβάκης, και μένει να φανεί αν αυτές τις πρώτες εθελόντριες θα ακολουθήσουν και άλλες στους επόμενους μήνες και χρόνια. Η πρώτη σειρά γυναικών στον στρατό αποτελεί και μια καλή ευκαιρία να καταγραφούν οι «παιδικές ασθένειες». Και, κυρίως, να αποφευχθεί το ενδεχόμενο η στράτευση των γυναικών να μετατραπεί σε μια συμβολική διαδικασία με επικοινωνιακό χαρακτήρα και μηδαμινή ουσία. Είναι μακρύς ο δρόμος.

