ΤΟ ΘΕΜΑ
Ο υφυπουργός Εξωτερικών για τις Ευρωπαϊκές Υποθέσεις Τάσος Χατζηβασιλείου μίλησε χθες (EΡΤnews) για την επίσκεψή του στις Βρυξέλλες, όπου, όπως η στήλη σάς ενημέρωσε εγκαίρως, βασικό θέμα ήταν ο «βάλτος» των συζητήσεων για τον νέο ευρωπαϊκό προϋπολογισμό, το νέο Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο της Ε.Ε. Ο κ. Χατζηβασιλείου τόνισε ότι η σημασία των διαπραγματεύσεων είναι κρίσιμη, καθώς θα καθορίσει τους πόρους που θα λάβουν τα κράτη-μέλη την επόμενη προγραμματική περίοδο. Στη συνέντευξή του ο κ. Χατζηβασιλείου σημείωσε ότι από την 1η Ιουλίου η Ελλάδα εντάσσεται στο σχήμα των τριών διαδοχικών προεδριών μαζί με την Ιρλανδία και τη Λιθουανία, αποκτώντας ενεργό ρόλο στις ευρωπαϊκές διαβουλεύσεις. Και εξέφρασε μια ευχή –που μάλλον δύσκολα θα ικανοποιηθεί από τις «ενάρετες» νεράιδες του Βορρά– η συζήτηση για το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο να ολοκληρωθεί εντός του 2026.
Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ
Ενας άλλος υφυπουργός Εξωτερικών, ο Χάρης Θεοχάρης, αρμόδιος για την οικονομική διπλωματία, βρίσκεται από χθες στο Γκντανσκ της Πολωνίας, όπου εκπροσωπεί την Ελλάδα στη Διεθνή Διάσκεψη για την Ανασυγκρότηση της Ουκρανίας (25-26 Ιουνίου). Ο κ. Θεοχάρης παρουσιάζει το σύνολο των πρωτοβουλιών που έχει αναλάβει η Ελλάδα για τη στήριξη της Ουκρανίας, κυρίως στο πλαίσιο διεθνών συνεργασιών. Ο κ. Θεοχάρης ταξίδεψε μέχρι την Πολωνία με σκοπό να αναδείξει τον ρόλο που θα μπορούσε να διαδραματίσει η Ελλάδα στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας τόσο μέσω κρατικών πρωτοβουλιών, όσο με τη συμμετοχή των ιδιωτικών ελληνικών επιχειρήσεων. Επί του πρακτέου, η Ελλάδα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τους κολοσσούς των ΗΠΑ και της Ευρώπης, που σε κάθε περίπτωση θα λάβουν το μερίδιο του λέοντος της μελλοντικής ανοικοδόμησης, αλλά διεκδικεί κάποιο ρόλο στα πεδία της ενέργειας και των μεταφορών με μοναδικό όπλο τη γεωγραφία και κάποιες υποδομές που η Αθήνα ευελπιστεί ότι θα υπάρχουν τα επόμενα χρόνια (Κάθετος Διάδρομος). Το μεγάλο ερώτημα είναι, βέβαια, πότε θα τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία, ο οποίος έχει ήδη διαρκέσει περισσότερο απ’ ό,τι ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος…
ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ
Οι αμερικανικές πρεσβείες ανά τον κόσμο προετοιμάζουν εκδηλώσεις ανά την υφήλιο για τα 250 χρόνια ανεξαρτησίας. Ετσι και το επιτελείο της πρέσβειρας Κίμπερλι Γκίλφοϊλ έχει προετοιμάσει σειρά εκδηλώσεων, μάλιστα κάποιες με χρώμα αμερικανικής Δύσης. Την 1η Ιουλίου θα γίνει μια συναυλία στο προαύλιο του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με τη συμμετοχή της Τζούλια Κόουλ (φωτογραφία) από το Τέξας και την μπάντα Restless Road από το Τενεσί. Φυσικά πρόκειται για τραγουδιστές μουσικής κάντρι, μάλιστα η Τζούλια Κόουλ διέκοψε την περιοδεία της στον αμερικανικό Νότο για να βρεθεί στον Πειραιά, ενδεχομένως να κάνει και ολιγοήμερες διακοπές σε κάποιο νησί. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το Δημοτικό Θέατρο θα γεμίσει τον Ιούλιο με ήχους από μπάντζο, κιθάρες και ρυθμούς του αμερικανικού Νότου και πολύ Texas two-step χορό. Ολα αυτά μία ημέρα πριν από τους εορτασμούς της φετινής 4ης Ιουλίου, που θα διεξαχθούν στις 2 Ιουλίου στο Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος με περισσότερους προσκεκλημένους από ποτέ.
Ο ΤΟΠΟΣ
Η συνεδρίαση της Επιτροπής Συντάγματος στη Βουλή, όπου ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Οικονόμου τόνισε ότι «το μείζον και το πρώτο είναι να αποφασίσουμε, συνολικά ως πολιτικό σύστημα, τι βουλευτές και τι κόμματα θέλουμε», αναφερόμενος στο ενδεχόμενο καθιέρωσης ασυμβίβαστου μεταξύ υπουργού και βουλευτή. Αναφερόμενος στην πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για τα άρθρα 56 (κωλύματα) και 57 (ασυμβίβαστα), ο κ. Οικονόμου επισήμανε ότι τα ασυμβίβαστα επαγγελματικής ιδιότητας και βουλευτικού αξιώματος πρέπει είτε να ισχύουν για όλους είτε για κανέναν. Και εκτίμησε ότι στη θέση τους θα μπορούσαν να προβλεφθούν ισχυρές ασφαλιστικές δικλίδες για ακραίες και προφανείς περιπτώσεις, όπως αυτές του προμηθευτή του Δημοσίου. Σύμφωνα με τον ίδιο, η πρωτοβουλία της κυβέρνησης να εντάξει στη συζήτηση της συνταγματικής αναθεώρησης το άρθρο που αφορά την εσωκομματική δημοκρατία είναι «απολύτως θετική». Οπως τόνισε, «πρώτα να δούμε αυτά και μετά, αφού συζητήσουμε, ακούσουμε, παρουσιαστούν μοντέλα, θεσμικά και όχι επικοινωνιακά, να δούμε προς ποια κατεύθυνση πρέπει να προχωρήσουμε».
Η ΑΤΑΚΑ
«Οταν βλέπεις έναν κλειστό πυρήνα ανθρώπων να συζητούν, να κρύβονται, ποιο λόγο ύπαρξης είχα εγώ ανάμεσα εκεί; Δεν μετείχα ούτε σε κάποιο οργανωτικό σχήμα, ούτε σε πρόγραμμα του κόμματος, ούτε θεωρούμαι στέλεχος που επικοινωνούσα ή συμμετείχα σε συσκέψεις», υπογράμμισε χθες (ΕΡΤnews 105,8) ο αντιπτέραρχος ε.α. Αθανάσιος Παπανικολάου, εκ των προσώπων που αποχώρησαν από το κόμμα της Μαρίας Καρυστιανού, που φαίνεται ότι δεν περπατάει καλά στο οργανωτικό πεδίο.
