Αβραμόπουλος για Qatargate: Είναι δυνατόν να υπάρχει μίζα που φορολογείται; – «Ανύπαρκτη» η υπόθεση

Αβραμόπουλος για Qatargate: Είναι δυνατόν να υπάρχει μίζα που φορολογείται; – «Ανύπαρκτη» η υπόθεση

«Ο Χρυσοχοΐδης είχε το ένταλμα στο συρτάρι για τρεις ημέρες, ακολούθως ενημερώθηκε ο Μητσοτάκης» - Τι είπε για το πολιτικό του μέλλον, με φόντο το ένταλμα των βελγικών αρχών

3' 0" χρόνος ανάγνωσης

Τις δικές του απαντήσεις για την εμπλοκή του ονόματός του στο σκάνδαλο Qatargate και το ένταλμα σύλληψης που εκδόθηκε σε βάρος του από τις αρχές του Βελγίου, έδωσε στον ΣΚΑΪ ο Δημήτρης Αβραμόπουλος, κάνοντας λόγο για «ανύπαρκτη υπόθεση».

«Πριν από δυόμιση χρόνια, ο περίφημος Παντσέρι είχε παράλληλα δύο δραστηριότητες. Η πρώτη ήταν αυτή που είχε να κάνει με έναν οργανισμό, το Fighting Impunity. Εστειλε μια πρόσκληση αφότου τελείωσε η θητεία του ως πρόεδρος της Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Κοινοβούλιο. Προσκάλεσε τον πρώην πρωθυπουργό της Γαλλίας, την κ. Μογκερίνι και εμένα», ανέφερε αρχικά. 

Οπως υποστήριξε ο κ. Αβραμόπουλος, ο ίδιος έστειλε κατόπιν επιστολή στην Ε.Ε. για να ρωτήσει εάν θα μπορούσε να συμμετάσχει στον παραπάνω οργανισμό με την Επιτροπή να απαντά -σύμφωνα με τον κ. Αβραμόπουλο- πως «είναι ένας καλός οργανισμός για να μπείτε. Ρώτησα τότε “μπορώ και να πληρώνομαι;” Και μου είπαν “βεβαίως και μπορείτε να πληρώνεστε”. Και πήρα την άδεια. Εγώ συμμετείχα ως τιμητικό μέλος και έπαιρνα 5.000 ευρώ τον μήνα, τα οποία τα δήλωνα. Φορολογούμαι στην Ελλάδα. Είναι δυνατόν να υπάρχει μίζα;».

Ερωτηθείς για την Εύα Καϊλή, ξεκαθάρισε ότι δεν υπήρχε καμία θεσμική ή άλλη σύνδεση μεταξύ τους στο πλαίσιο της υπόθεσης. «Η κυρία Καϊλή ήταν ευρωβουλευτής, καμία σχέση με εμένα. Αλλο η Επιτροπή, άλλο το Ευρωκοινοβούλιο», είπε, διαψεύδοντας παράλληλα ότι συμμετείχε σε ταξίδι που φέρεται να είχε οργανώσει ο Αντόνιο Παντσέρι.

Για το ζήτημα της βίζας προς το Κατάρ, υποστήριξε ότι ουδέποτε εγκρίθηκε σχετική διαδικασία με δική του υπογραφή. «Δεν δόθηκε τελικά η βίζα. Και με υπογραφή δική μου δεν δόθηκε», ανέφερε.

Για τις πληροφορίες περί ευρωπαϊκού εντάλματος, έκανε λόγο για «μπούρδα». «Ελέγχονται Βέλγοι αστυνομικοί που δεν έχουν κάνει καλά τη δουλειά τους. Και είπαν “δεν καλούμε και τον κύριο επίτροπο” αγνοώντας, ή μη γνωρίζοντας πως πριν από δύο χρόνια, αυτό είχε διερευνηθεί και είχαν δοθεί απαντήσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που έλεγε “πολύ καλά τα έκανε ο κ. Αβραμόπουλος”».

Απαντώντας για τα χρήματα που εισέπραττε, εξήγησε πως εκείνη την περίοδο δεν ήταν επίτροπος και δεν είχε άλλες αποδοχές. «Μέχρι να διεκδικήσω και πάλι τη θητεία μου, κάτι έπρεπε να κάνω. Και δέχτηκα την πρόταση αυτή. Και δεν ήταν καν 5.000 ευρώ αλλά 3.500, που έπαιρνα για έναν χρόνο». «Δεν υπάρχει έλεγχος. Υπάρχει συζήτηση γιατί πληρωνόμουν. Πληρωνόμουν επειδή μου το ενέκρινε η κ. Φον Ντερ Λάιεν», υπογράμμισε. 

Επισήμανε επίσης πως το ένταλμα σύλληψης δεν είναι ευρωπαϊκό, όπως στην περίπτωση του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ, ούτε της βελγικής δικαιοσύνης, αλλά της βελγικής αστυνομίας. «Γι’ αυτό και δεν εστάλη στο υπουργείο Δικαιοσύνης αλλά στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, στην αστυνομία. Ο κ. Χρυσοχοΐδης το είχε τρεις μέρες στο συρτάρι, δεν ξέρω γιατί, εγώ δεν το ήξερα». Ακολούθως ανέφερε πως ενημερώθηκε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο ίδιος έλαβε γνώση για το ένταλμα από το γραφείο του πρωθυπουργού. «Εγώ εμπιστεύομαι την ελληνική δικαιοσύνη και ζητώ να αρθεί η ασυλία μου», τόνισε. «Στην ουσία το ένταλμα είναι άκυρο με τον τρόπο που έγινε». 

Ερωτηθείς για το εάν βλέπει πολιτική σκοπιμότητα απάντησε «δεν νομίζω πως υπάρχει. Υπάρχει σκοπιμότητα από κάποιους Βέλγους αστυνομικούς, για να γλιτώσουν από το γεγονός πως δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους».

«Δεν τίθεται πολιτικό θέμα για μένα», τόνισε και επισήμανε πως από τα 70.000 ευρώ συνολικά που εισέπραξε, έλαβε 35.000 ευρώ καθώς τα υπόλοιπα τα εισέπραξε το ελληνικό κράτος. 

Ερωτηθείς για το πολιτικό του μέλλον, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να δώσει την εκλογική μάχη. «Αυτό θα το δούμε. Το τι θα κάνω εγώ είναι δικό μου θέμα. Αν κρίνω ότι θα πρέπει να κατέβω, θα κατέβω», είπε, απορρίπτοντας παράλληλα σενάρια περί συνεργασίας με άλλο πολιτικό φορέα ή προσέγγισης από τον Αντώνη Σαμαρά.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή

Editor’s Pick

ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΕΣ

MHT