Σχεδόν τα μισά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπερνούν τις επίσημες μετρήσεις αυτονομίας (WLTP), σύμφωνα με έρευνα σε 24 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν σε πραγματικές συνθήκες από τον νορβηγικό οργανισμό αυτοκινήτου Norges Automobil-Forbund (NAF).
Επίσης, διαπιστώθηκε ότι η διαφορά μεταξύ των τιμών WLTP και της πραγματικής απόδοσης είναι μεγαλύτερη τον χειμώνα, όταν οι χαμηλές θερμοκρασίες επιβραδύνουν τις χημικές αντιδράσεις στην μπαταρία, ενώ το αυτοκίνητο επιπλέον πρέπει να χρησιμοποιήσει και τη θέρμανση. Από την άλλη η επιβάρυνση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το καλοκαίρι είναι η λειτουργία του κλιματισμού.
Η NAF μέτρησε την αυτονομία 24 ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος μεταξύ 12°C και 18°C. Η θερμοκρασία στο εσωτερικό των αυτοκινήτων ρυθμίστηκε στους 20°C. Τα αυτοκίνητα ρυθμίστηκαν να μετέχουν στην έρευνα σε «κανονική» και όχι σε «οικονομική» λειτουργία, ενώ τα ηχοσυστήματα και οι λειτουργίες μασάζ στα καθίσματα ήταν απενεργοποιημένα. Κάθε αυτοκίνητο φορτίστηκε στο 100% της χωρητικότητας της μπαταρίας του και στη συνέχεια ο στόλος των 24 μοντέλων ξεκίνησε σε δημόσιους δρόμους, οδηγώντας βόρεια από το Οσλο με κανονικές ταχύτητες.
Η δοκιμή ολοκληρωνόταν όταν άδειαζε πλήρως η μπαταρία κάθε αυτοκινήτου.
Η NAF κατέγραψε επίσης την απόσταση που είχε διανύσει κάθε αυτοκίνητο όταν η μπαταρία του είχε φόρτιση 20% και 10%, κάτι που, σύμφωνα με τον οργανισμό, αποτελεί ένα πιο ρεαλιστικό μέτρο για το πότε οι οδηγοί συνήθως φορτίζουν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα.
Η μεγαλύτερη απόκλιση
Στη δοκιμή, το Xpeng 9 ξεπέρασε τη θεωρητική, μέγιστη αυτονομία του κατά 66 χιλιόμετρα. Η Mercedes CLB διήνυσε 30 χιλιόμετρα περισσότερα και στην 3η θέση βρέθηκε ένα ακόμη μοντέλο της γερμανικής εταιρείας, η GLC που «έβγαλε» 27 περισσότερα χιλιόμετρα. Συνολικά, 12 από τα 24 αυτοκίνητα ξεπέρασαν ή έφτασαν στο επίπεδο της επίσημης αυτονομίας WLTP, κάτι που σημαίνει ότι ο συγκεκριμένος δείκτης μέτρησης είναι ιδιαίτερα αξιόπιστος σε πραγματικές συνθήκες.
Η μεγαλύτερη αυτονομία
Η μεγαλύτερη αυτονομία επιτεύχθηκε από τη νέα BMW iX3 η οποία ξεπέρασε την αυτονομία WLTP κατά 11 χιλιόμετρα, καλύπτοντας 781 χιλιόμετρα πριν αποφορτιστεί η μπαταρία της. Αντίθετα τη χειρότερη απόδοση σημείωσε το MG IM6, το οποίο τερμάτισε τη δοκιμή 59 χλμ. κάτω από τις μετρήσεις WLTP.
Η καλύτερη απόδοση
Η NAF κατέγραψε επίσης την κατανάλωση ενέργειας των αυτοκινήτων κάθε 50 χιλιόμετρα, προκειμένου να καθορίσει μια πραγματική τιμή κατανάλωσης. Το Toyota C-HR+ ήταν το πιο αποδοτικό όχημα, καλύπτοντας 8,15 χλμ. ανά kWh, ακολουθούμενο από τη Mercedes CLA 350 με 7,94 χλμ./kWh και το Kia EV2 με 7,92 χλμ./kWh.
Ταχύτερη φόρτιση
Επίσης η NAF χρονομέτρησε το διάστημα που χρειάστηκαν τα αυτοκίνητα για να επαναφορτίσουν την μπαταρία τους από 10% έως 80%. Το Xpeng 9 κέρδισε και σε αυτή τη δοκιμή, καθώς χρειάστηκαν μόλις 13 λεπτά για να επαναφορτιστεί από το 10-80%, ακολουθούμενο από το Smart #5 στα 15 λεπτά και το MG IM 6 στα 19 λεπτά.

