HELLENiQ ENERGY: Στόχος για EBITDA άνω του 1,5 δισ. έως το 2030

HELLENiQ ENERGY: Στόχος για EBITDA άνω του 1,5 δισ. έως το 2030

Στον πυρήνα της αναπτυξιακής στρατηγικής της HELLENiQ ENERGY παραμένουν οι δραστηριότητες των διυλιστηρίων και της εμπορίας καυσίμων

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Φόρτωση Text-to-Speech...

Ψηλά τον πήχυ επιχειρηματικής και οικονομικής ανάπτυξης θέτει η διοίκηση της HELLENiQ ENERGY για την επόμενη 5ετία, έχοντας ολοκληρώσει με επιτυχία πολύ νωρίτερα από το 2025 που είχε τεθεί ο στόχος, το επενδυτικό πρόγραμμα εταιρικού μετασχηματισμού «Vision 2025». Η στρατηγική πορεία της εταιρείας με ορίζοντα το 2030, όπως την περιέγραψε ο διευθύνων σύμβουλος Ανδρέας Σιάμισιης στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων χθες, εδράζεται στην περαιτέρω βελτίωση όλων των δραστηριοτήτων και ενδυνάμωση της θέσης της σε όλες τις αγορές δραστηριοποίησης. Στον πυρήνα αυτής της στρατηγικής παραμένουν οι δραστηριότητες των διυλιστηρίων και της εμπορίας καυσίμων καθώς η νέα κρίση στη Μέση Ανατολή επιβεβαίωσε τη στρατηγική της ισορροπημένης ανάπτυξης ανάμεσα στις παραδοσιακές δραστηριότητες και στις νέες αγορές ενεργειακής μετάβασης που ακολούθησε την τελευταία 5ετία.

Αυξημένο βάρος δίνεται και στον τομέα του ηλεκτρισμού και του φυσικού αερίου και ακολουθεί ο τομέας των ΑΠΕ όπου όμιλος της HELLENiQ ENERGY θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με συγκρατημένα και προσεκτικά βήματα και με προτεραιότητα τις αγορές του εξωτερικού και τον τομέα της αποθήκευσης στην Ελλάδα, ενώ εξετάζεται και η επέκταση των δραστηριοτήτων στην εμπορία αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων. Ενα ξεχωριστό κεφάλαιο αποτελεί για τον όμιλο ο τομέας των υδρογονανθράκων στον οποίο δραστηριοποιείται μέσω μιας στοχευμένης στρατηγικής επιλογής περιοχών, με τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου διεθνώς, ExxonMobil και Chevron.

Στόχος της διοίκησης, όπως τον έθεσε στους μετόχους ο κ. Σιάμισιης, είναι ΕΒΙTDA άνω του 1,5 δισ. ευρώ στα επόμενα 5-10 χρόνια, ο οποίος θα επιτευχθεί μέσα από την οργανική ανάπτυξη του ομίλου και όχι μέσα από ιδιαίτερες εξαγορές. Βασικός στόχος της διοίκησης, όπως τόνισε ο κ. Σιάμισιης, παραμένει η δημιουργία διατηρήσιμης αξίας για τους μετόχους και ανακοίνωσε ότι για τη χρήση του 2025 θα διανεμηθούν περίπου 183 εκατ. ευρώ σε μέρισμα (0,60 ευρώ ανά μετοχή). Εκτενή αναφορά έκανε ο κ. Σιάμισιης στο διεθνές περιβάλλον και στη μεταβλητότητα της αγοράς, για να επισημάνει την ανθεκτικότητα και ευελιξία προσαρμογής του ομίλου σε κρίσιμες καταστάσεις αλλά και τις δυσκολίες συνεχούς διαχείρισης που απαιτούνται καθημερινά. «Μιλάμε για την κρίση στο Ιράν και ξεχνάμε ότι δεν πέρασαν πέντε χρόνια από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Χρειάστηκε μέσα σε αυτό το διάστημα να διακόψουμε όλα τα ρωσικά πετρέλαια και να αντικαταστήσουμε όλες τις προμήθειες από τη Μέση Ανατολή. Και αυτό το κάναμε διασφαλίζοντας την ασφάλεια τροφοδοσίας της χώρας αλλά και διαθέτοντας προϊόντα σε γειτονικές και πιο απομακρυσμένες αγορές», είπε. Είναι χαρακτηριστικό ότι την τελευταία διετία ο όμιλος προμηθεύτηκε και επεξεργάστηκε πάνω από 25 διαφορετικούς τύπους αργού, επιτυγχάνοντας άμεση προσαρμογή του μείγματος παραγωγής στις εκάστοτε συνθήκες της αγοράς.

Τα υγρά καύσιμα θα είναι απαραίτητα για πολλά ακόμα χρόνια και η ζήτησή τους θα αυξάνεται, εκτίμησε ο κ. Σιάμισιης και άσκησε κριτική στην Ε.Ε. για την πολιτική της ενεργειακής μετάβασης, που όπως είπε, δεν λαμβάνει υπόψη της τα πραγματικά δεδομένα της αγοράς και δυσκολεύει τις αναγκαίες επενδύσεις στον κλάδο.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή

Editor’s Pick

ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΕΣ

MHT