Επιτάχυνση επενδύσεων στις βασικές της αγορές, την Ελλάδα και τη Ρουμανία, επέκταση στην περιοχή προσθέτοντας Πολωνία, Σλοβακία και Ουγγαρία στις χώρες στόχους και δυναμική είσοδο στα data centers, είναι οι τρεις άξονες στους οποίους θα κινηθεί η ΔΕΗ στο πλαίσιο του νέου επενδυτικού της προγράμματος.
Τους τρεις άξονες περιέγραψε ο επικεφαλής της εταιρείας Γιώργος Στάσσης μιλώντας χθες στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας, η οποία ενέκρινε μέρισμα 0,60 ευρώ ανά μετοχή, αυξημένο κατά 50% σε σχέση με το 2024, και συνολικά ποσό 350 εκατ. ευρώ. Η Γ.Σ. ενέκρινε επίσης την καταβολή ποσού 11 εκατ. ευρώ σε στελέχη της εταιρείας ως μπόνους για την επίτευξη ετήσιων στόχων. Κάνοντας τον απολογισμό της εταιρείας από το 2019 που ξεκίνησε το πρόγραμμα μετασχηματισμού, επεσήμανε ότι η μερισματική απόδοση για τους μετόχους ανέρχεται στο 866% έναντι 113% του ευρωπαϊκού δείκτη Euro Stoxx Utilities.
Ο κ. Στάσσης παρουσίασε στους μετόχους της εταιρείας τους ιδιαίτερα φιλόδοξους στόχους του νέου επενδυτικού προγράμματος ύψους 24 δισ. ευρώ με ορίζοντα το 2030. Η ΔΕΗ στοχεύει να υπερδιπλασιάσει τη λειτουργική της κερδοφορία, με τα EBITDA να διαμορφώνονται στα 4,6 δισ. ευρώ το 2030 από περίπου 2 δισ. ευρώ σήμερα. Την ίδια στιγμή, τα καθαρά κέρδη αναμένεται να ανέλθουν σε 1,5 δισ. ευρώ, υπερτριπλάσια σε σχέση με τα περίπου 450 εκατ. ευρώ του 2025, ενώ η εγκατεστημένη ισχύς από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα φθάσει τα 19 GW, καθιστώντας τον όμιλο έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς πράσινης ενέργειας στην ευρύτερη περιοχή.
Κάνοντας τον απολογισμό της εταιρείας από την πρώτη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου του 2021 ο κ. Στάσσης τόνισε: «Από εταιρεία με αποκλειστική δραστηριότητα στην Ελλάδα, εξελιχθήκαμε σε διεθνή παίκτη με παρουσία σε πέντε χώρες: Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Κροατία και Ιταλία. Στην παραγωγή, έχουμε υπερδιπλασιάσει την εγκατεστημένη ισχύ ΑΠΕ, ενώ ολοκληρώνουμε μέσα στο 2026 την οριστική απαλλαγή από τον λιγνίτη. Στα δίκτυα, έχουμε σχεδόν διπλασιάσει τη Ρυθμιζόμενη Περιουσιακή Βάση έχοντας επεκτείνει τις δραστηριότητές μας στη Ρουμανία. Στην εμπορία, διατηρούμε ηγετική θέση στην Ελλάδα, ενώ έχουμε αποκτήσει σημαντική βάση πελατών στη Ρουμανία, ενώ με την Κωτσόβολος ενισχύουμε την εμπειρία του πελάτη και το ευρύτερο εμπορικό μας χαρτοφυλάκιο».
Ο επικεφαλής της ΔΕΗ αναφέρθηκε και στην πρόσφατη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 4,25 δισ. ευρώ, επισημαίνοντας ότι «η υπερκάλυψη κατά 4,4 φορές είναι ξεκάθαρη ένδειξη της εμπιστοσύνης που απολαμβάνει η ΔΕΗ από την επενδυτική κοινότητα, αφενός ενισχύοντας σημαντικά την κεφαλαιακή μας βάση και αφετέρου αυξάνοντας την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας σε πάνω από 13 δισ. ευρώ», είπε.

