Το όνειρο του Ρίτσαρντ Γουίλιαμς ήταν να δει τις κόρες του να θριαμβεύουν στον χώρο του τένις, ώστε με τις επιτυχίες τους να βγάλουν ολόκληρη την οικογένεια από τη φτώχεια και την ανέχεια.
Η μεγαλύτερη, η Βίνους, έδειχνε σπουδαίες προοπτικές, αλλά ο μπαμπάς θεωρούσε ότι η μικρότερη, η Σερένα, θα την ξεπερνούσε. Η διορατικότητα του μπαμπά Γουίλιαμς επιβεβαιώθηκε πανηγυρικά, αφού η Σερένα κατέκτησε 23 Γκραν Σλαμ (και 73 τίτλους συνολικά), ενώ η Βίνους… έμεινε στα επτά και 49 αντίστοιχα.
Η καθεμία ξεχωριστά ήταν μοναδική τενίστρια, αλλά και ως δίδυμο ήταν «θανατηφόρες». Παρότι η Σερένα είναι 44 ετών πλέον και η Βίνους 46, ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι θα λάβουν μέρος στο διπλό των Γυναικών στο περίφημο τουρνουά του Γουίμπλεντον, τα προκριματικά του οποίου άρχισαν σήμερα Δευτέρα (22/06).
Η Σερένα δεν έμεινε εκεί, αφού την Κυριακή (21/06) έριξε και δεύτερη «βόμβα», με την επιστροφή της στο Μονό, χάρη στην τελευταία wild card του τουρνουά, ύστερα από τέσσερα χρόνια αποχής και αφού τα τελευταία χρόνια της μυθικής καριέρας της συνοδεύτηκαν από σοβαρά προβλήματα τραυματισμού.
Ούσα οκτώ-εννέα εβδομάδων έγκυος στο πρώτο της παιδί όταν κατέκτησε το Οπεν της Αυστραλίας το 2017, έγινε μαμά δύο κοριτσιών από τον γάμο της με τον πετυχημένο επιχειρηματία Αλέξις Οχανιάν και τα τελευταία χρόνια συνδύαζε την οικογενειακή ζωή με επιχειρηματικές κινήσεις. Φαίνεται, όμως, ότι έπληττε μακριά από τα κορτ.
«Γιατί επιστρέφω; Γιατί δεν είχα τι να κάνω στο σπίτι και βαριόμουν» ήταν η αφοπλιστικά ειλικρινής απάντηση της Αμερικανίδας τενίστριας, η οποία δεν φαίνεται να έχει άξια διάδοχο από τις τωρινές, κορυφαίες συναδέλφους της, την ώρα που Γιανίκ Σίνερ και Κάρλος Αλκαράθ, στο ταμπλό των Ανδρών, αποδεικνύονται άξιοι συνεχιστές του θρυλικού «Big 3» (Ρότζερ Φέντερερ – Ράφα Ναδάλ – Νόβακ Τζόκοβιτς).
Η Σερένα νιώθει ότι έχει ένα ανεξόφλητο γραμμάτιο που πρέπει να κλείσει, ακόμα και αν η λογική λέει ότι η συμμετοχή της, τόσο στο Μονό όσο και στο Διπλό, δεν θα διαρκέσει παρά λίγα παιχνίδια…
Φύλακες άγγελοι-ήρωες
Το Παγκόσμιο Κύπελλο των απελάσεων, της αφόρητης ζέστης, των αχρείαστων «διακοπών ενυδάτωσης», του VAR που ανατρέπει ισορροπίες. Το Παγκόσμιο Κύπελλο, όμως, και των τερματοφυλάκων-ηρώων.
Μετά τον 40χρονο Βοζίνια, ο οποίος την πρώτη αγωνιστική σταμάτησε την Ισπανία (0-0) για λογαριασμό του Πράσινου Ακρωτηρίου, ο 37χρονος Ελιο Ρουμ έκανε το ίδιο με τον Ισημερινό (0-0) τα ξημερώματα της Κυριακής (21/06).
Με 15 (!) αποκρούσεις, ο γκολκίπερ του Κουρασάο ισοφάρισε το ρεκόρ όλων των εποχών στη διοργάνωση και χάρισε τον πρώτο βαθμό στη μικρότερη (σε έκταση και πληθυσμό) χώρα που έχει συμμετάσχει σε Μουντιάλ.
Το βράδυ της Κυριακής (21/06), ο 33χρονος Αλιρεζά Μπεϊρανβάντ έκανε την απόκρουση του Μουντιάλ μέχρι τώρα και ήταν καθοριστικός στο 0-0 με το Βέλγιο, το οποίο χάρισε στο Ιράν τον δεύτερό του βαθμό, κρατώντας «ζωντανή» την ελπίδα της πρόκρισης στα νοκ άουτ, παρά τον διαρκή πόλεμο νεύρων που δέχεται από τις αμερικανικές αρχές (και όχι μόνο).
Πέραν από τους τερματοφύλακες, βεβαίως, τη φόρμα τους βρίσκουν και οι επιθετικοί, οι οποίοι προσφέρουν το πολύτιμο, απαραίτητο γκολ. Ο Λαμίν Γιαμάλ σημείωσε στα 18 του το πρώτο του μουντιαλικό τέρμα στην πρώτη νίκη της Ισπανίας, 4-0 τη Σαουδική Αραβία του Γιώργου Δώνη, το απόγευμα της Κυριακής (21/06).
Πρώτο γκολ για τον Μοχάμεντ Σαλάχ και πρώτη νίκη για την Αίγυπτο (3-1 τη Νέα Ζηλανδία) τα ξημερώματα της Δευτέρας (22/06), δεύτερο γκολ για τον Ισμαέλ Σαϊμπάρι, πρώτη νίκη για το Μαρόκο (1-0 τη Σκωτία) τα ξημερώματα του Σαββάτου (20/06).
Η δεύτερη αγωνιστική της φάσης ομίλων, όπως μαθηματικά συμβαίνει, έφερε τα πρώτα εισιτήρια για τους «32», αλλά και τους πρώτους αποκλεισμούς. Στα νοκ άουτ προκρίθηκαν και μάλιστα ως πρώτες Μεξικό, Ηνωμένες Πολιτείες και Γερμανία, αποχαιρέτησαν τη συνέχεια Αϊτή, Τουρκία και Τυνησία.
Ο Μαρκ τη νίκη, ο Μάρκο την ντροπή
Το ξεκίνημα του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος του MotoGP έδειχνε διαδοχή του Μαρκ Μάρκεθ (Ducati Lenovo Team) από τον Μάρκο Μπετσέκι (Aprilia Racing), ο οποίος μπήκε φουριόζος με τρεις νίκες στα ισάριθμα πρώτα Γκραν Πρι και άλλες δύο δεύτερες θέσεις αμέσως μετά.
Εσχάτως, όμως, και αφού μεσολάβησε ένας τραυματισμός, ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής επέστρεψε πολύ, πολύ δυναμικά. Μετά την πρώτη του νίκη μόλις στο όγδοο Γκραν Πρι, αυτό της Ουγγαρίας, ο Μάρκεθ έκανε «ριπίτ» και στο Μπρνο της Τσεχίας, το απόγευμα της Κυριακής (21/06).
Και το έκανε με εμφατικό τρόπο, αφήνοντας πίσω του τον Αϊ Ογκούρα (SuperFile Trackhouse MotoGP Team) και τον Φραντσέσκο Μπανάια (Ducati Lenovo Team), σε ένα Γκραν Πρι που σημαδεύτηκε από την απαράδεκτη συμπεριφορά του Μπετσέκι.
Ο (ακόμα) πρωτοπόρος της γενικής κατάταξης, στο +40 από τον Μάρκεθ (180 έναντι 140 βαθμών), έπεσε στο σπριντ του Σαββάτου (20/06) και, όντας εκτός ελέγχου, χαστούκισε δύο φορές έναν κομισάριο, που τον κοιτούσε έκπληκτος.
Ο Ιταλός οδηγός, με δάκρυα στα μάτια, ζήτησε συγγνώμη από τον κομισάριο, αλλά δεν γλίτωσε τον αποκλεισμό από το κυριακάτικο Γκραν Πρι, στο οποίο ο Μάρκεθ υπενθύμισε ποιος είναι ακόμα ο κορυφαίος και, με νόημα, δήλωσε ότι «δεν ξέρω πώς, αλλά είμαι μέσα στο παιχνίδι». Αν είναι λέει…
